Znajdź interesujący Cię temat

Dieta wegańska

Czy od węglowodanów się tyje?

Jak zmieniałam sposób odżywiania na roślinny często słyszałam, że od węglowodanów się tyje. Przeglądając fora, rozmawiając z innymi widzę, że takie przekonanie do dzisiaj u niektórych funkcjonuje.

Czytaj dalej »
Tłuszcz co warto o nim wiedzieć

Tłuszcz – co warto o nim wiedzieć?

Tłuszcz spełnia ważne funkcje w organizmie, dlatego nie jest zalecana rezygnacja z niego, nawet podczas redukcji. Dzięki niemu są przyswajane witaminy A, D, E, K (rozpuszczalne w tłuszczach), także wpływa na gospodarkę hormonalną, system nerwowy, układ krwionośny.

Czytaj dalej »
Orzechy

Masz niedobory żelaza w diecie roślinnej?

Anemia z powodu niedoboru żelaza jest dość powszechnym zjawiskiem niezależnie od typu diety. W tradycyjnym odżywianiu szacuje się, że przyswajalność żelaza z pokarmu wynosi od 10-15%, natomiast z produktów roślinnych jest to już tylko 1-10%.

Czytaj dalej »
SÓL W DIECIE

Sól w diecie

Sól gości w praktycznie każdym domu, to najpopularniejsza przyprawa. Niestety jej spożywanie w nadmiarze (a szacuje się, że spożywamy jej 2-3 razy więcej niż powinniśmy) może prowadzić do problemów zdrowotnych: nadciśnienia tętniczego, udaru mózgu, może sprzyjać rozwojowi kamicy nerkowej, a także osteoporozy.

Czytaj dalej »
Zaparcia - jak sobie z nimi radzić

Zaparcia- jak sobie z nimi radzić?

Zaparcia są dość powszechnym problemem. Mówimy o nich wtedy, gdy stolec jest oddawany z trudnością (jest twardy, zbity) lub gdy jest oddawany rzadziej niż 3 razy w tygodniu. Dodatkowo towarzyszyć temu wzdęcia, bóle brzucha lub uczucie dyskomfortu.

Czytaj dalej »
Witamina B12

Jak to jest z tą witaminą B12?

Witamina B12 jest niezwykle ważna. W internecie powstało już wiele artykułów o niej, dlatego stwierdziłam, że nie będę pisała kolejnego. Ale często trafiam na informacje, które są nieprawdziwe, a mimo to są wciąż powielane, dlatego chciałam je tutaj sprostować.

Czytaj dalej »